Object

Title: Teoria tekstu kultury - niedokończony projekt

Creator:

Maryl, Maciej

Date issued/created:

2009

Resource Type:

Article : original article

Subtitle:

Teksty Drugie Nr 6 (2009)

Publisher:

IBL PAN

Place of publishing:

Warszawa

Description:

21 cm ; Tekst pol., streszcz. ang.

References:

1. E.J. Aarseth, Cybertext. Perspectives on Ergodic Literature, The Johns Hopkins University Press, Baltimore 1997.
2. M. Bal, Reading „Rembrandt”. Beyond the Word-Image Opposition, Cambridge University Press, Cambridge 1991.
3. E. Balcerzan, Nowe formy w pisarstwie i wynikające stąd porozumienia, w: Polska genologia literacka, red. D. Ostaszewska i R. Cudak, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007, s. 280.
4. J.D. Bolter, R. Grusin, Remediation. Understanding New Media, MIT, Cambridge 2000: N.K. Hayles, Writing Machines, MIT, Cambridge 2002.
5. J.D. Bolter, Writing Space. Computers, Hypertext, and the Remediation of Print, Lawrence Erlbaum Associates, Mahwah 2000.
6. K. Chmielecki, Estetyka intermedialności, Wydawnictwo RABID, Kraków 2008, s. 92.
7. M. Z. Danielewski, House of Leaves, Pantheon Books-Random House, New York 2000.
8. R. Escarpit, Literatura a społeczeństwo, przeł. J. Lalewicz, w: W kręgu socjologii literatury, t. 1, red. A. Mencwel, PIW, Warszawa 1977, s. 210-252.
9. G. Godlewski, Słowo - pismo - sztuka słowa. Perspektywy antropologiczne, Wydawnictwa UW, Warszawa 2008, 277-278.
10. G. Grochowski, Na styku kodów. O literackich użyciach znaków ikonicznych, "Teksty Drugie" 2006 nr 4, s. 70.
11. http://cojestgrane.pl/wydarzenia/miasto/Warszawa/
12. Hyper / Text / Theory, ed. by G. Landow, The Johns Hopkins University Press, Baltimore 1994.
13. Intermedialność w kulturze końca XX wieku, red. A. Gwóźdź i S. Krzemień-Ojak, Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku, Białystok 1998.
14. Intersemiotyczność. Literatura wobec innych sztuk (i odwrotnie), red. S. Balbus, A. Hejmej i J. Niedźwiedź, wstęp S. Balbus, Universitas, Kraków 2004.
15. H. Jenkins, Kultura konwergencji. Zderzenie starych i nowych mediów, przeł. M. Bernatowicz, M. Filiciak, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2007.
16. J. McGann, Radiant Textuality. Literature after the World Wide Web, Palgrave, New York 2001.
17. E. Szczęsna, Poetyka mediów. Polisemiotyczność - digitalizacja - reklama, Wydawnictwa UW, Warszawa 2007.
18. E. Szczęsna, Poetyka reklamy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001.
19. A. Zeidler-Janiszewska, "Visual Culture Studies" czy antropologicznie zorientowana "Bildwisseschaft"? O kierunkach zwrotu ikonicznego w naukach o kulturze, "Teksty Drugie" 2006 nr 4, s. 10.

Relation:

Teksty Drugie

Issue:

6

Start page:

103

End page:

110

Format:

application/pdf

Resource Identifier:

oai:rcin.org.pl:50731 ; 0867-0633

Source:

IBL PAN, call no. P.I.2524 ; click here to follow the link

Language:

pol

Language of abstract:

eng

Rights:

Rights Reserved - Free Access

Terms of use:

Copyright-protected material. May be used within the limits of statutory user freedoms

Digitizing institution:

Institute of Literary Research of the Polish Academy of Sciences

Original in:

Library of the Institute of Literary Research PAS

Projects co-financed by:

Programme Innovative Economy, 2010-2014, Priority Axis 2. R&D infrastructure ; European Union. European Regional Development Fund

Object collections:

Last modified:

Dec 20, 2018

In our library since:

Dec 29, 2014

Number of object content hits:

364

All available object's versions:

https://ww.w.rcin.org.pl/publication/66423

Show description in RDF format:

RDF

Show description in OAI-PMH format:

OAI-PMH

Objects

Similar

This page uses 'cookies'. More information