Object

Title: Libido sciendi w Instytucie. Kilka uwag w sprawie edukacji

Creator:

Rybicka, Elżbieta

Date issued/created:

2004

Resource Type:

Article

Subtitle:

Teksty Drugie Nr 6 (2004)

Publisher:

IBL PAN

Place of publishing:

Warszawa

Description:

21 cm ; Tekst pol.

References:

1. J. Brzeziński, Czy potrzebny jest nam uniwersytet w zbójeckich czasach? „Odra” 2002 nr 11. ; 2. H.A. Giroux, Resisting Difference: Cultural Studies and the Discourse of Critical Pedagogy, w: Cultural Studies, wyd. L. Grossberg, C. Nelson, P.A. Treichler, New York, London 1992. ; 3. M. Inglot, T. Patrzałek, Nad kanonem literackim w szkole, Wiedza o literaturze i edukacja. Księga referatów Zjazdu Polonistów Warszawa 1995, Warszawa 1996. ; 4. M. Kwiatkowska-Ratajczak, Jedna czy dwie polonistyki? Dyskusja o edukacji na Zjeździe Polonistów, Wiedza o literaturze i edukacja. Księga referatów Zjazdu Polonistów Warszawa 1995, Warszawa 1996. s. 961-963. ; 5. V.B. Leitch, Figuring (in) Institutions, w: tenże Cultural Criticism, Literary Theory, Poststructuralism, New York 1992. ; 6. J.F. Lyotard, Kondycja ponowoczesna. Raport o stanie wiedzy, przekł. M. Kowalska, J. Migasiński, Warszawa 1997, s. 119. ; 7. J.F. Loytard, Pismo w sprawie nauczania filozofii, w: Postmodernizm dla dzieci. Korespondencje 1982-198S, przekł. J. Migasiński, Warszawa 1998, s. 132, 133, 135. ; 8. S. Magala, Akademie dla nomadów, „Odra” 2002 nr 10. ; 9. Z. Melosik, Postmodernistyczne kontrowersje wokół edukacji, Toruń-Poznań 1995, s. 44-46. ; 10. L.A. Montrose, Badania nad Renesansem: poetyka i polityka kultury, przeł. M.P. Markowski, w: Współczesna teoria badań literackich za granicą. Antologia, t. IV, cz. 2, oprac. H. Markiewicz, Kraków 1996, s. 146, 147. ; 11. J. Prokop, Kanon literacki i pamięć zbiorowa, Wiedza o literaturze i edukacja. Księga referatów Zjazdu Polonistów Warszawa 1995, Warszawa 1996. ; 12. R. Rorty, Etyka zasad i etyka wrażliwości, przeł. D. Abriszewska, przekład przejrzał A. Szahaj, „Teksty Drugie” 2002 nr 1-2. ; 13. G. Steiner, Maîtres et disciples, tłum. z ang. P.E. Dauzat, Paryż 2003. ; 14. G. Steiner, Rzeczywiste obecności, przekł. O. Kubińska, Gdańsk 1997, s. 7. ; 15. G. Steiner, C. Ladjali, Éloge de la transmission. Le maître et élève, Paris 2003. ; 16. T. Szkudlarek, Wiedza i wolność w pedagogice amerykańskiego postmodernizmu, Kraków 1993, s. 117-120,248-261. ; 17. Uniwersytet. Model do składania, „ResPublica Nowa” 2002.

Relation:

Teksty Drugie

Issue:

6

Start page:

174

End page:

181

Format:

application/pdf

Resource Identifier:

oai:rcin.org.pl:53494 ; oai:rcin.org.pl:53494 ; 0867-0633

Source:

IBL PAN, call no. P.I.2524 ; click here to follow the link

Language:

pol

Language of abstract:

eng

Rights:

Rights Reserved - Free Access

Terms of use:

Copyright-protected material. May be used within the limits of statutory user freedoms

Digitizing institution:

Institute of Literary Research of the Polish Academy of Sciences

Original in:

Library of the Institute of Literary Research PAS

Projects co-financed by:

Programme Innovative Economy, 2010-2014, Priority Axis 2. R&D infrastructure ; European Union. European Regional Development Fund

Object collections:

Last modified:

Dec 20, 2018

In our library since:

May 6, 2015

Number of object content hits:

164

All available object's versions:

https://ww.w.rcin.org.pl/publication/69058

Show description in RDF format:

RDF

Show description in OAI-PMH format:

OAI-PMH

×

Citation

Citation style:

This page uses 'cookies'. More information