Object structure

Title:

Dlaczego literatura popularna jest popularna?

Subtitle:

Teksty Drugie Nr 4 (2003)

Creator:

Fulińska, Agnieszka

Publisher:

IBL PAN

Place of publishing:

Warszawa

Date issued/created:

2003

Description:

21 cm

Subject and Keywords:

popular literature ; recepcja ; terminology ; reader ; ethical criticism

References:

1. J.G. Cawelti, Formuły, gatunki i archetypy, przeł. A. Fulińska, „Znak" 1996 nr 10.
2. R. Chandler, Mówi Chandler, Warszawa 1983, s. 93-94.
3. H.R. Jauss, Der Leser als Instanz einer neuen Geschichte der Literatur, „Poetica" 1975 nr 3-4.
4. H. Markiewicz, Odbiór i odbiorca w badaniach literackich, w: Wymiary dzieła literackiego, Kraków 1984.
5. A. Martuszewska, Jak rozbierać „tę trzecią"? O badaniach literatury popularnej, w: Nowe problemy metodologiczne literaturoznawstwa, pod red. H. Markiewicza, J. Sławińskiego, Kraków 1992.
6. J. Ortega y Gasset, Uwagi o powieści, w: Dehumanizacja sztuki, Warszawa 1980, s. 346.

Relation:

Teksty Drugie

Issue:

4

Start page:

55

End page:

66

Resource Type:

Article

Format:

application/pdf

Resource Identifier:

0867-0633

Source:

IBL PAN, call no. P.I.2524 ; click here to follow the link

Language:

pol

Language of abstract:

eng

Rights:

Rights Reserved - Free Access

Terms of use:

Copyright-protected material. May be used within the limits of statutory user freedoms

Digitizing institution:

Institute of Literary Research of the Polish Academy of Sciences

Original in:

Library of the Institute of Literary Research PAS

Projects co-financed by:

Programme Innovative Economy, 2010-2014, Priority Axis 2. R&D infrastructure ; European Union. European Regional Development Fund