Object structure

Title:

Krajobraz poboloński. Widok z okna poznańskiego nauczyciela (akademickiego)

Subtitle:

Teksty Drugie Nr 1 (2014)

Creator:

Legeżyńska, Anna

Publisher:

IBL PAN

Place of publishing:

Warszawa

Date issued/created:

2014

Description:

21 cm ; Pol. text, eng. summary

Subject and Keywords:

higher education ; Poland ; Bologna Process

References:

1. M. Heller, Jak być uczonym, wybór i oprac. M. Szczerbińska-Polak, Wydawnictwo Znak, Kraków 2009, s. 9. ; 2. P. Hübner, Testament Twardowskiego. „Forum Akademickie” 2010 nr 6, wersja elektroniczna: http://www.forumakad.pl/archiwum/2006/12/52_testament_twardowskiego.html (dostęp: 27.09.2013). ; 3. Komunikat z konferencji europejskich ministrów ds. szkolnictwa wyższego, Bergen 20 maja 2005 r. http://www.ug.edu.pl/pl/proces_bolonski/pl/komunikat_z_konferencji_w_bergen_2005_r/ (dostęp: 7.01.2013). ; 4. D. LaCapra, Historia w okresie przejściowym. Doświadczenie, tożsamość, teoria krytyczna, przeł. K. Bojarska, Universitas, Kraków 2009, s. 248. ; 5. Magna Charta Universitatum, http://www.umk.pl/uczelnia/dokumenty/magna_charta.pdf (dostęp: 5.01.2013). ; 6. B. Readings, The university in ruins, Harvard University Press, Cambridge 1996. ; 7. K. Twardowski, O dostojeństwie Uniwersytetu – The majesty of the University – reprint wraz z notą biograficzną Małgorzaty Nowak, UAM, Poznań 2011, s. 6, http://rss.fejm.pl/m-o-dostojenstwie-uniwersytetu-472147 (dostęp: 4.01.2013). ; 8. Wspólna Deklaracja Europejskich Ministrów Edukacji zebranych w Bolonii w dniu 19 czerwca 1999 roku, http://www.uj.edu.pl/documents/1333504/92435db4-dba5-4e99-8d8c-ad07bc75a399(dostęp: 7.01.2013).

Relation:

Teksty Drugie

Issue:

1

Start page:

228

End page:

240

Resource Type:

Article

Format:

application/pdf

Resource Identifier:

0867-0633

Source:

IBL PAN, call no. P.I.2524 ; click here to follow the link

Language:

pol

Language of abstract:

eng

Rights:

Rights Reserved - Free Access

Terms of use:

Copyright-protected material. May be used within the limits of statutory user freedoms

Digitizing institution:

Institute of Literary Research of the Polish Academy of Sciences

Original in:

Library of the Institute of Literary Research PAS

Projects co-financed by:

Programme Innovative Economy, 2010-2014, Priority Axis 2. R&D infrastructure ; European Union. European Regional Development Fund

×

Citation

Citation style: